Hvilke muligheter åpner dette for regnskapsbyråene?
– Ved å tilby en komplett løsning med ERP og kvalitetsstyringssystem, som gir en oppdatert oversikt over status på alle kunder til enhver tid, får regnskapsbyråene en mer effektiv arbeidshverdag, sier Hege Oustad, daglig leder i Tripletex.
Hun tror at muligheten til å kunne utføre alle oppgaver effektivt og automatisert, på ett sted, vil bli svært verdifullt for travle regnskapsførere.
"Vi ser at regnskapsføreren vil få frigjort tid som kan brukes til mer inntektsbringende arbeid og bedre lønnsomhet for byrået"
Johnny Johnsen,
daglig leder i Sticos
Skal tilby de beste løsningene på markedet - både nå og i fremtiden
Begge systemer er i dag, hver for seg, kritiske arbeidsverktøy for regnskapsføreren. Sticos Oversikt gir regnskapsføreren oversikt over alle oppdrag, og sikrer at de blir utført innen tidsfrister og i henhold til GRFS. Mens Tripletex forenkler og automatiserer regnskapsføring, fakturering og rapportering.
– Det finnes flere aktører i markedet som tilbyr lignende løsninger, men ikke i dette omfanget - og slettes ikke med så slagkraftige tjenester som Sticos og Tripletex leverer hver for seg, reflekterer Johnsen.
Oppdragsstyring og ERP er hver for seg spesialiserte og innsatskrevende tjenester å utvikle. Sticos og Tripletex er blant de aller beste i sine respektive bransjer.
– Vi kan fortsette å gjøre det vi er best på, og samtidig samarbeide tett. For regnskapsføreren betyr dette at de vil få de beste tjenestene markedet har å by på - både nå og i fremtiden, sier Johnny.
Det handler om å forstå kundens behov
– Vi ser for oss at dette samarbeidet vil kunne utvides med enda flere tjenester i en samlet pakke i fremtiden. Tanken er at regnskapsføreren og byrået skal ha alt de trenger på en plass, sier Oustad.
Hun mener at nøkkelen til suksess ligger i god dialog med kunden og forståelse for hva de trenger, samt et godt samarbeid mellom Sticos og Tripletex.
Sticos og Tripletex jobber tett sammen, og er i tett dialog med kundene og partnerne våre for å forstå hvilke utfordringer og behov vi kan bidra til å løse.
Med det unike samarbeidet, håper Johnsen og Oustad at både nye og eksisterende kunder vil se verdien i en samlet løsning. Begge er overbevist om at kundene vil få en effektiv og sømløs kundereise med fri informasjonsflyt.