Hvem skal sende SkatteFUNN-rapporten
Rapporten skal sendes inn av prosjektleder eller organisasjonsrepresentant. Personene som er registrert som dette skal ha mottatt en e-post når rapporteringsskjemaet ble lagt ut i februar.
Hvor sendes rapporten
Rapporten finner du på innlogget område hos Forskningsrådet.
Statusrapport
Går SkatteFUNN-prosjektet over flere år, skal det leveres statusrapport innen 27. februar. Fristen er vanligvis 1. mars, men er satt senere i år.
Rapporten skal dekke hele prosjektperioden og oppsummere hvilke aktiviteter som er gjennomført, hvilke mål som er nådd og hva som eventuelt gjenstår i prosjektet.
Personer registrert som prosjektleder eller organisasjonsrepresentant skal ha mottatt en epost når rapporteringsskjemaet ble lagt ut.
Sluttrapport
Når godkjenningsperioden i SkatteFUNN er over, skal alle prosjekt sende inn en sluttrapport. Den skal dekke hele prosjektperioden og sammenfatte aktiviteter som er gjennomført, mål som er oppnådd og hva som eventuelt står igjen i prosjektet. Det skal også sendes sluttrapport dersom prosjektet blir avbrutt før godkjenningsperioden er over.
Sluttrapporten skal sendes senest innen mars-fristen året etter siste godkjenningsår. Personer registrert som prosjektleder eller organisasjonsrepresentant skal ha mottatt en epost når rapporteringsskjemaet ble lagt ut.
Revisorgodkjenning
Det er ikke krav om revisorattestasjon på tallene som blir levert til Forskningsrådet i denne rapporten. Forskningsrådet godkjenner ikke budsjett eller kostnader for SkatteFUNN-prosjektet, men rapporten bidrar til oppfølging av prosjektgjennomføring og statistikk. Man kan derfor bruke de tallene som er tilgjengelig på rapporteringstidspunktet.
Merk at revisor skal attestere prosjektkostnadene som sendes med skattemeldingen innen 31. mai.