Hopp til innhold
Ida Solbrekke jobber som statsautorisert regnskapsfører i Moltzau Regnskap og bruker Sticos Oppslag og Zipp flittig.

Moltzau Regnskap har fått mer tid til kunder med Zipp og Sticos Oppslag

Midt i Vestby kommune ligger Moltzau Regnskap, et lite men dedikert og engasjert regnskapskontor, som alltid er villig til å utfordre dagens fasit for å gjøre regnskapet enklere for sine kunder.

Moltzau Regnskap består av fire ansatte, to statsautoriserte regnskapsførere og to regnskapsmedarbeidere. Sammen tilbyr de personlige og profesjonelle regnskapstjenester til sine kunder. Det har alltid vært viktig for alle i Moltzau Regnskap å bygge gode relasjoner med sine kunder. 

Moltzau Regnskap deler lokaler med Moltzau Revisjon og består av tre statsautoriserte revisorer, som på lik linje med sitt søsterselskap alltid setter kunder i fokus og jobber aktivt med å gjøre sine kunders arbeid enklere og lettere å forstå.

 

Kunden er alltid i fokus

- Vi tror på å bygge sterke relasjoner med våre kunder. Vi forstår at hver bedrift er unik og en av våre styrker er muligheten til å tilpasse våre tjenester for å imøtekomme spesifikke behov. Vårt mål er alltid å gjøre regnskap enkelt og forståelig på en profesjonell måte, sier Ida Solbrekke, Statsautorisert regnskapsfører i Moltzau Regnskap. 

Med størrelsen på bedriften har det alltid vært viktig å finne tidsbesparende og effektive løsninger som forenkler arbeidsoppgaver, uten at det går ut over kvaliteten på arbeidet og kundeopplevelsen. Derfor bruker Moltzau Regnskap Sticos Oppslag og Sticos Oversikt aktivt i sitt arbeid.

- Vi tilbyr et bredt spekter av tjenester som bokføring, lønnshåndtering, årsoppgjør og økonomisk rådgivning, sier Ida. 

P1006845

Moltzaus kundemasse består av en god del enkeltmannsforetak, SMB-bedrifter og boligsameier, så det er viktig at programmene de bruker dekker alle behov, størrelser og krav de kommer over i sitt arbeid. 

Et godt og effektivt støttesystem er gull verdt

Ida og de andre ansatte i Moltzau Regnskap er alltid avhengig av effektivitet og kvalitet i sitt arbeid, derfor er det svært viktig at de har gode verktøy og hjelpemidler lett tilgjengelig på jobb. 

- I vår arbeidshverdag er vi avhengig av å være effektive. Vi skal overholde frister både ovenfor våre kunder, det offentlige og i noen tilfeller tredjeparter.

Ida sier at hun er litt usikker på om de hadde klart seg uten støtten fra Sticos Oppslag og Sticos Oversikt

Moltzau Regnskap har brukt Sticos Oppslag i mange år, og synes utviklingen av programmet har vært fantastisk. Nå som Zipp har blitt en tilgjengelig Sticos Oppslag har det blitt enda enklere å få svar på det man lurer på. 

- Jeg kan snakke med Zipp som om jeg snakker med en kollega som alltid svært god kunnskap om akkurat det jeg lurer på. I tillegg viser AI-assistenten meg videre til lovtekster og vedleggsdokumenter, dersom jeg skulle ønske det. Om jeg vil fortsette samtalen, kan jeg gjøre det også.

Ida bruker Zipp til flere ting i sin arbeidshverdag. Hun bruker blant annet AI-assistenten som et oppslagsverk, formulering av tekster og e-poster, og har til og med brukt AI-assistenten til å sette opp rapporter. 

Les mer om Zipp

P1006664

- Zipp er fantastisk når det kommer til å strukturere tekster på en måte som ville tatt betydelig lengre tid å gjøre manuelt. Kort oppsummert vil jeg si at Sticos Oppslag, til nå, har vært et godt oppslagsverk, men nå også fungerer som en liten sparringspartner og assistent.

Frigir mer tid til verdiskapning

Med tilgang Zipp i Sticos Oppslag har det blitt enda enklere å finne det man faktisk leter etter, uten å måtte lese gjennom hele emner og lovtekst. Ida forteller at man treffer bedre når man snakker med Zipp. En av fordelene med Zipp er at man ikke trenger å forholde seg til stikkordsbaserte søk, men kan skrive utfyllende spørsmål og setninger som gjør at man får mer spesifikke svar tilbake.

- Jeg synes det absloutt er enklere å få svar på det jeg lurer på når jeg kan stille spørsmål i form av setninger fremfor et stikkord, forteller Ida. 

Hun fortsetter med å fortelle at hun er usikker på om kunden merker stor forskjell, men synes selv at AI-assistenten frigir tid, som gir mer rom til verdiskapende arbeid. Den økte effektiviteten de opplever rundt oppgaver som å skrive tekster, strukturere rapporter og lete etter fagkunnskap brukes nå heller på å arbeid som betyr noe for kundene deres.

 

 

Hold deg oppdatert på relevant fagstoff

Våre nyhetsbrev inneholder aktueltsaker, produktinformasjon, invitasjoner til relevante kurs, seminarer og frokostmøter, samt gode råd og tips.