- Alle løsninger
- Sticos Oversikt
- GRFS og kvalitetskontroll
GRFS og kvalitetskontroll
Med ny GRFS i 2023 fulgte også en ny standard for godt regnskapsarbeid. Sticos Oversikt gir deg støtte til å utføre forsvarlige risikovurderinger og levere arbeid av god kvalitet.
Sticos Oversikt hjelper deg med å:
- sikre effektiv og god oppdragsstyring
- utføre og dokumentere arbeidet i tråd med GRFS
- spare tid på prosesser der du må etterleve lovpålagt regelverk
Oppdragsstyring og kvalitetssikring med Sticos Oversikt
Sticos Oversikt er utviklet for å støtte regnskapsførere i det daglige arbeidet. Verktøyet har en rekke unike funksjoner som forbedrer og effektiviserer oppfølgingen av dine kunder, samtidig som det sørger for at oppgavene utføres i tråd med den nye regnskapsførerloven og GRFS.
- Effektiv oppdragsstyring: Sticos Oversikt håndterer alle steg i oppdragsstyringen, fra opprettelse til signering av avtaler, og sikrer at alle nødvendige detaljer er på plass.
- Verdifull tidsbesparelse: Automatisering og prosesser loser deg gjennom regelverket punkt for punkt, slik at ingenting blir glemt og byrået får dokumentert at arbeidet utføres i tråd med GRFS.
- Integrert risikovurdering: Sticos Oversikt forenkler prosessen med å kartlegge kundens interne rutiner, risikovurdering, handlinger i forbindelse med anti hvitvasking og sikrer overholdelse av GRFS. Utstrakt bruk av maler og et rikt innholdsbibliotek gjør det enkelt å tilpasse seg dynamisk til hver unike kundesituasjon.
Intern kvalitetskontroll
GRFS og intern kvalitetskontroll innebærer effektiv dokumentasjon av arbeid, optimalisert og tilpasset oppdragets omfang. Kravet til dokumentasjon strekker seg også til kvalitetssikring og intern kvalitetskontroll. Omfanget og frekvensen av kvalitetssikring avhenger av oppdragets kompleksitet og medarbeiderens erfaring.
Kvalitetskontroll på medarbeidernivå
Dette omfatter kontinuerlig sikring av bokføring, regnskapsmateriale, avstemminger og rapporter gjennom året, tilpasset medarbeiderens kompetanse og oppdragets natur.
Organisering av oppdragsdokumentasjon
Organiseringen av oppdragsdokumentasjon er valgfri for hvert regnskapskontor. Ved tilsyn vektlegges oppdragsdokumentasjonen sterkt. Derfor er det kritisk å etablere et system for dokumentasjon som er enkelt å vedlikeholde. Oppdragsdokumentasjonen fungerer også som et nøkkelverktøy i det løpende regnskapsarbeidet, både for oppdragsansvarlige og andre medarbeidere.
Viktigste funksjoner:
- Oppgaveliste over hva som skal gjøres, når og av hvem
- Automatisk generert oppdragsavtale med nødvendige vedlegg
- Egen modul for periodeavstemming integrert med regnskapssystem
- Timeregistrering med generering av fakturagrunnlag
- Ressurplanlegging
- Sikker lagring av alle data i sky
- Kartlegging av kundens interne rutiner
- Risiko- og hvitvaskingsmodul
Selv verdens beste regnskapsfører trenger en støttespiller iblant
Utforsk flere funksjoner
Sticos Oversikt er det eneste en regnskapsfører trenger for effektiv oppdragsstyring og kvalitetssikring. Den skybaserte løsningen gir deg full oversikt over kunder, tidsfrister og gjøremål, samtidig som arbeidet utføres og dokumenteres i tråd med GRFS.
-
Timeregistrering og ressursplanlegging
Timeføring og fakturering for regnskapsvirksomheter
-
Avstemming
Bruk mindre til på periodiske avstemminger med skybasert avstemmingsverktøy
-
Gjøremålsliste og kalender
Full oversikt over alle oppgaver og tidsfrister
-
Hvitvasking og risikovurdering
Hjelper deg å etterleve hvitvaskingsregelverket
Fakta
Forståelse av den nye regnskapsførerloven
GRFS definerer hvordan en regnskapsfører bør utføre jobben for å sikre og levere arbeid av høy kvalitet. Den tar for seg den faktiske utførelsen av regnskapsarbeidet, og legger vekt på kvalitetsleveranse og en risikobasert tilnærming.
I møte med de skjerpede kravene er Sticos Oversikt er ikke bare en hjelper i hverdagen, men en nødvendig partner for å imøtekomme og overholde de nye kravene.